None

SVE VREME SU VAS LAGALI: 10 najvećih naučnih prevara koje će vas potpuno iznenaditi!

Nauka i tehnika
Sashka M.
Nauka i tehnika
Dec 16, 2015

Iako ljudi vole da misle da su naučna istraživanja potpuno objektivna, u prošlosti je nažalost bilo slučajeva kada su iza ovih istraživanja stajale skrivene namere. Bilo da je to zbog novca, slave ili drugih razloga, pojedinci bi otišli toliko daleko da prevare čitav svet.

Pogledajte 10 najvećih naučnih prevara koje su se ikada desile! One vam mogu poslužiti kao upozorenje da određena naučna istraživanja treba uzeti s rezervom.

1. Velika prevara s mesecom

Velika prevara s mesecom
Tokom 1835. godine, u dnevnim novinama "New York Sun" objavljivani su brojni članci u kojima se tvrdilo da je ser Džon Heršel došao do neverovatnih otkrića u vezi sa svemirom korišćenjem novih teleskopskih metoda. Ti članci su navodili da se na mesečevoj površini nalaze plavi jednorozi, krda bizona i piramide boje jorgovana. Kasnije se otkrilo da su ovi članci bili prevara i da ser Džon uopšte nije znao da su ove tvrdnje pripisivali njemu.

2. Lažni fosili

Lažni fosili
Džoan Beringer je 1726. pronašla dobro očuvane fosile paukova, ptica i reptila. Nakon što je objavila brojne članke na ovu temu, ispostavilo se da su njeni zlonamerni prijatelji namerno podmetnuli lažne fosile da bi joj uništili reputaciju.

3. Arheoraptor

Arheoraptor
Naučnici su tvrdili da je Arheoraptor karika koja nedostaje na prelazi između teropoda i ptica. Iako je nekoliko arheologa sumnjalo, tek mnogo kasnije otkriveno je da ova životinja nije postojala.

4. Drvo "Upas"

Drvo "Upas"
U "London Magazine"-u je 1783. objavljena priča o drvetu u Indoneziji koje je toliko otrovno da ubija svakog ko mu priđe na 20 kilometara. Iako ovo drvo zaista postoji i veoma je otrovno, ovaj članak je neverovatno preuveličavao istinu.

5. Tajna besmrtnosti

Tajna besmrtnosti
Johan Kohauzen, fizičar iz 18. veka, napisao je rad o produživanju životnog veka u kom je tvrdio da možete produžiti život pijuću eliksir napravljen od uzdisaja mladih žena koji se stavljaju u boce. Kohauzen je kasnije priznao da je reč zapravo bila o satiri.
Klikni