None
6 0 1 2

Naučnici su otkrili Proksimu B, planetu toliko sličnu Zemlji da će uskoro postati naš novi dom

Nauka i tehnika
Natalija Z.
Nauka i tehnika
Oct 25, 2016

Ako ste ikada sanjali o odlasku na drugu planetu, možda postoji šansa za to, jer su naučnici otkrili planetu koja može da bude nova Zemlja.

Da li je moguć život na njoj?

Foto: ameblo.jp
Postoji planeta koja ima potencijal za život i nije toliko daleko, kada se sagleda čitav univerzum. Prva najbliža zvezda posle našeg Sunca je Proksima Kentaur, oko koje orbitira ova nova planeta.

Proksima B

Foto: youtube.com
Otkrivanje ove stenovite planete potvrđeno je od strane naučnika. Ova planeta se nalazi na mestu koje naučnici nazivaju "zona pogodna za život", jer njen položaj u odnosu na Sunce omogućava postojanje vode.

Atmosfera i temperatura

Foto: phl.upr.edu
Temperatura bi varirala između 30 i 40 stepeni Celzijusa blizu površine planete. Vremenske prilike bi bile vrlo slične onima na Zemlji. Naučnici još uvek ne znaju da li ova planeta ima atmosferu, ali ako ima, postoji mogućnost da je vreme na njoj slično kao na Zemlji. Iako temperatura ne bi bila problem, druge stvari bi bile, kao što je na primer UV zračenje.

Udaljenost od Sunca i voda

Foto: todayfm.com
Proksima B je veoma blizu Proksima Kentauru kada se uporedi udaljenost Zemlje i Sunca, tako da UV i rendgenska radijacija mogu biti problematični. Da li postoji voda? Može biti, mada šanse za to još uvek nisu 100%. Biće potrebno to naknadno utvrditi.
Klikni